Regeneracja sprzęgła przeprowadzona zgodnie ze sztuką przez sprawdzonych fachowców jest opcją wartą uwagi. Przede wszystkim ze względu na koszt nowego sprzęgła, które w przypadku niektórych samochodów potrafi kosztować majątek – zwłaszcza jeżeli zdecydujemy się na zakup oryginalnych części.

Elementy podlegające regeneracji to tarcza sprzęgłowa i docisk sprzęgła. Łożysko sprzęgła to jedyny element, który przy każdorazowej wymianie sprzęgła zawsze należy stosować fabrycznie nowy. W przypadku regeneracji tarczy sprzęgłowej wymieniane są okładziny i sprężyny tłumiące drgania. W przypadku docisku stosuje się nową sprężynę talerzową oraz pierścień dociskowy. Wszystkie odnawiane elementy muszą być dokładnie wyczyszczone i precyzyjnie złożone – od jakości zastosowanych materiałów będzie zależała żywotność takiego sprzęgła po regeneracji. Im wyższa jakość tym dłużej sprzęgło nam posłuży. Oczywiście nasza technika jazdy to główny czynnik definiujący maksymalny przebieg dla elementu sprzęgła.

Regenerację sprzęgła należy zlecić serwisom, do których jakości pracy nie ma wątpliwości. Lecz to nie wszystko – pozostaje jeszcze montaż gotowego elementu. Wymiana sprzęgła Opel, czy to Mercedes, czy inne auto zawsze zajmuje wiele czasu  – zdecydowanie nie jest też tanią usługą. Warto zapoznać się wcześniej z cennikiem – wymiana sprzęgła Warszawa – cena, aby nie być później zaskoczonym.